Pensia in strainatate

Care sunt actele necesare pentru inscrierea la pensie a persoanele care locuiesc pe teritoriul unui stat membru?

Daca sunteti domiciliati pe teritoriul unui alt stat membru, cererea de pensie trebuie depusa la institutia de asigurari sociale de la locul de domiciliu. Aceasta institutie va face toate demersurile necesare catre institutia competenta din Romania. Astfel institutia de asigurari sociale din statul de domiciliu va transmite in celelalte state documentele necesare in vederea stabilirii drepturilor de pensie.

Pentru a va inscrie la pensia pentru limita de varsta, anticipata, anticipata partiala, sunt necesare urmatoarele acte:

  • formularul de cerere E 202;
  • formularul E 207;
  • declaratia pe propria raspundere;
  • copie dupa actul de identitate romanesc- daca detin dubla cetatenie sau daca au mentinut cetatenia romana;
  • carnetul de munca original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate;
  • livretul militar original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate;
  • diploma de studii original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate sau adeverinta din care sa rezulte durata normala, perioada studiilor, certificarea absolvirii acestora precum si forma de invatamant;
  • adeverinta privind sporurile şi adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de munca.

Pentru pensia de invaliditate sunt necesare urmatoarele acte:

  • formularul de cerere E 204;
  • formularul E 207;
  • documente si rapoarte medicale pentru a determina gradul de invaliditate;
  • declaratia pe propria raspundere;
  • copie dupa actul de identitate romanesc- daca detin dubla cetatenie sau daca au mentinut cetatenia romana;
  • carnetul de munca original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate;
  • livretul militar original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate;
  • diploma de studii original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate sau adeverinta din care sa rezulte durata normala, perioada studiilor, certificarea absolvirii acestora precum si forma de invatamant;
  • adeverinta privind sporurile şi adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv /individual de munca.

Pentru inscrierea la pensia de urmas sunt necesare urmatoarele acte:

  • formularul de cerere E 203;
  • formularul E 207;
  • declaratia pe propria raspundere urmasi;
  • adeverinta de studii (elev sau student);
  • copie dupa actul de identitate romanesc- daca detin dubla cetatenie, sau daca au mentinut cetatenia romana;
  • carnetul de munca original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate al sustinatorului decedat;
  • livretul militar original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate;
  • diploma de studii original sau in copie certificata de institutiile competente din strainatate sau adeverinta din care sa rezulte durata normala, perioada studiilor, certificarea absolvirii acestora precum si forma de invatamant al sustinatorului decedat.

Documentele pot fi expediate prin posta, la sediul casei teritoriale de pensii sau prin e-mail (scanate) transmise la adresa electronica oficiala a casei teritoriale de pensii.

 

Etichete

Pe aceeași temă

Back to top button
Close
Close